Proje Yöneticiliği Sertifika Programı (PMI Uyumlu)
Proje Yöneticiliği Sertifika Programı (PMI Uyumlu)
PROGRAMA KAYIT OL

Lütfen bir kurs tarihi seçin

Eğitim Süre : 35 Saat
Eğitim Yeri : Online
Kontenjan : 25 / Kalan : 14
Eğitim Ücreti Bireysel
2950 + KDV
Eğitim Ücreti Kurumsal
Kredi Kartı Tek Çekim
3350 + KDV

Tüm sorularınız için : 0 212 259 57 58 veya info@openhub.com.tr

Proje Yönetimi (PMI Uyumlu)

Project Management Professional (PMP)® Programı Nedir?

  • Proje yöneticileri için endüstri onaylı bir yeterliliktir.
  • PMP®, projeleri yönetmek ve liderlik etmek için gereken eğitim, deneyim, beceri ve yetkinliği gösterir.
  • Project Management Professional (PMP)®, Project Management Institute (PMI) tarafından sağlanan çok talep gören bir sertifikadır.
  • Project Management Institute sertifikaları, küresel uygulama ve geliştirmeleriyle tanımlanır, bu küresellik sertifikayı sektör ve ülke sınırı olmaksızın değerli kılar.
  • PMP sertifikası, müşterilere, işverenlere ve çalışanlar, bir proje yöneticisinin projeleri başarılı bir şekilde tamamlamaya yönelik proje yönetim deneyimine, anlayışına ve becerilerine sahip olması gerektiğini açıklar.

 

Program Katılımcılar İçin Neyi Amaçlar?

  • Proje yöneticiliği ve yönetimi konusunda derinlemesine bilgi sahibi olarak uzmanlaşmak
  • Bilgisayar destekli (MS Project) proje yönetim süreçlerine hakim olmak
  • Proje yönetim araç ve tekniklerini ve standartlarını kavramak
  • Örnekler ve uygulamalar ile desteklemek
  • Uluslararası proje yöneticiliği programlarına hazırlık sağlamak
  • Projenin başarılı bir şekilde tamamlanması için en uygun yöntemlerle sorunlara çözüm getirmek
  • Tedarik planlamak ve yönetmek için farklı stratejiler hakkında bilgi edinmek
  • Projeleri etkili ve verimli şekilde yönetmek için proje metodolojisi ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmak
  • Uzun yıllar deneyime sahip uzaman eğitmenlerden profesyonel destek almak

 

Bu amaçla "Project Management Institute (PMI) bakış açısı ile proje yönetimi nasıl gerçekleştirilir?" sorusunun yanıtı verilmeye çalışılır, ayrıca PMI tarafından gerçekleştirilen Project Management Professional (PMP) sınavı hakkında bilgi aktarımı ile PMP sınavına yönelik örnek soru çözümü gerçekleştirilir. 

 

 

Proje Yönetimi Sertifika Programı PMP® sertifika sınavına giriş için ön koşul olan asgari 35 saat Proje Yönetim Eğitimi almak şartını karşılar.

1. İnsan (%42)

Görev 1: Çatışmayı Yönetmek
  • Çatışmanın Kaynağını ve Aşamasını Yorumlayın
  • Çatışma İçin Bağlamı Analiz Edin
  • Uygun Uyuşmazlık Çözümü Çözümünü Değerlendirin/Tavsiye Edin/Uzlaştırın
Görev 2: Bir Ekibe Liderlik Etmek
  • Net Bir Vizyon ve Misyon Belirleyin
  • Çeşitliliği ve Kapsayıcılığı Destekleyin
  • Değer Hizmetkar Liderliği
  • Uygun Bir Liderlik Tarzı Belirleyin
  • Ekip Üyelerine veya Paydaşlara İlham Verin, Motive Edin ve Etkileyin
  • Ekip Üyelerini ve Paydaşların Etkisini Analiz Edin
  • Çeşitli Ekip Üyelerini ve Paydaşları Yönetmek için Çeşitli Seçenekleri Ayırın
Görev 3: Ekip Performansını Desteklemek
  • Ekip Üyesi Performansını Temel Performans Göstergelerine Karşı Değerlendirin
  • Ekip Üyesinin Büyümesini ve Gelişimini Destekleyin ve Tanıyın
  • Uygun Geri Bildirim Yaklaşımını Belirleyin
  • Performans İyileştirmelerini Doğrulayın
Görev 4: Ekip Üyelerini ve Paydaşları Güçlendirin
  • Ekibin Güçlü Yönleri Çevresinde Organize Edin
  • Destek Ekibi Görev Sorumluluğu
  • Görev Sorumluluğunun Gösterimini Değerlendirin
  • Karar Verme Yetkisi Seviyelerini Belirleme ve Verme
Görev 5: Ekip Üyelerinin ve Paydaşların Yeterince Eğitimli Olduğundan Emin Olun
  • Gerekli Yetkinlikleri ve Eğitim Unsurlarını Belirleyin
  • Eğitim İhtiyaçlarına Göre Eğitim Seçeneklerini Belirleyin
  • Eğitim için Kaynakları Tahsis Edin
  • Eğitim Sonuçlarını Ölçün
Görev 6: Bir Ekip Kurun
  • Paydaş Becerilerini Değerlendirin
  • Proje Kaynak Gereksinimlerini Çıkarın
  • Proje İhtiyaçlarını Karşılamak için Ekip Becerilerini Sürekli Olarak Değerlendirin ve Yenileyin
  • Ekip ve Bilgi Transferini Sürdürme
  • Proje Takımının Oluşturulması
  • Takım Oluşturma Aşamaları
  • Sorumluluk Atama Matriksi
  • Yetkinlik Matriksi
  • Proje Takım Tipleri ve Yapıları
Görev 7: Takım için Zorlukları Belirleyin ve Kaldırın
  • Takım için Kritik Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Belirleyin ve Önceliklendirin
  • Takım için Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Kaldırmak için Çözümleri Uygulamak İçin Ağı Kullanın
  • Takım için Engellerin, Engellerin ve Engelleyicilerin Ele Alındığından emin olmak için Sürekli Olarak Yeniden Değerlendirin
Görev 8: Paydaşlarla İşbirliği Yapmak
  • Paydaşlar için Katılım İhtiyaçlarını Değerlendirin
  • Paydaş İhtiyaçları, Beklentileri ve Proje Arasındaki Uyumu Optimize Edin
  • Hedefler
  • Proje Hedeflerini Gerçekleştirmek Için Güven Oluşturun Ve Paydaşları Etkileyin
  • Paydaş Tanımı
  • Paydaşların Analizi Ve Kilit Paydaş Kavramı
  • Paydaş Beklentilerinin Doğru Yönetilmesi
  • Paydaşlar Arası Iletişim
Görev 9: Sanal Ekipleri Etkinleştirmek ve Desteklemek
  • Sanal Ekip Üyesi İhtiyaçlarını İnceleyin
  • Alternatifleri Araştırın
  • Sanal Ekip Üyesi Katılımı için Uygulama Seçenekleri
  • Sanal Ekip Üyesi Katılımının Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirin
Görev 10: Mentörlükle İlgili Paydaşlar
  • Mentorluğa Zaman Ayırın
  • Mentorluk Fırsatlarını Tanıyın ve Harekete Geçin
Görev 11: Duygusal Zeka Uygulaması Yoluyla Takım Performansını Geliştirme
  • Kişilik Göstergelerini Kullanarak Davranışı Değerlendirin
  • Kişilik Göstergelerini Analiz Edin ve Kilit Proje Paydaşlarının Duygusal İhtiyaçlarına Uyun
Giriş
Görev 1: Çatışmayı Yönetmek
  • Çatışmanın Kaynağını ve Aşamasını Yorumlayın
  • Çatışma İçin Bağlamı Analiz Edin
  • Uygun Uyuşmazlık Çözümü Çözümünü Değerlendirin/Tavsiye Edin/Uzlaştırın
Görev 2: Bir Ekibe Liderlik Etmek
  • Net Bir Vizyon ve Misyon Belirleyin
  • Çeşitliliği ve Kapsayıcılığı Destekleyin
  • Değer Hizmetkar Liderliği
  • Uygun Bir Liderlik Tarzı Belirleyin
  • Ekip Üyelerine veya Paydaşlara İlham Verin, Motive Edin ve Etkileyin
  • Ekip Üyelerini ve Paydaşların Etkisini Analiz Edin
  • Çeşitli Ekip Üyelerini ve Paydaşları Yönetmek için Çeşitli Seçenekleri Ayırın
Görev 3: Ekip Performansını Desteklemek
  • Ekip Üyesi Performansını Temel Performans Göstergelerine Karşı Değerlendirin
  • Ekip Üyesinin Büyümesini ve Gelişimini Destekleyin ve Tanıyın
  • Uygun Geri Bildirim Yaklaşımını Belirleyin
  • Performans İyileştirmelerini Doğrulayın
Görev 4: Ekip Üyelerini ve Paydaşları Güçlendirin
  • Ekibin Güçlü Yönleri Çevresinde Organize Edin
  • Destek Ekibi Görev Sorumluluğu
  • Görev Sorumluluğunun Gösterimini Değerlendirin
  • Karar Verme Yetkisi Seviyelerini Belirleme ve Verme
Görev 5: Ekip Üyelerinin ve Paydaşların Yeterince Eğitimli Olduğundan Emin Olun
  • Gerekli Yetkinlikleri ve Eğitim Unsurlarını Belirleyin
  • Eğitim İhtiyaçlarına Göre Eğitim Seçeneklerini Belirleyin
  • Eğitim için Kaynakları Tahsis Edin
  • Eğitim Sonuçlarını Ölçün
Görev 6: Bir Ekip Kurun
  • Paydaş Becerilerini Değerlendirin
  • Proje Kaynak Gereksinimlerini Çıkarın
  • Proje İhtiyaçlarını Karşılamak için Ekip Becerilerini Sürekli Olarak Değerlendirin ve Yenileyin
  • Ekip ve Bilgi Transferini Sürdürme
  • Proje Takımının Oluşturulması
  • Takım Oluşturma Aşamaları
  • Sorumluluk Atama Matriksi
  • Yetkinlik Matriksi
  • Proje Takım Tipleri ve Yapıları
Görev 7: Takım için Zorlukları Belirleyin ve Kaldırın
  • Takım için Kritik Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Belirleyin ve Önceliklendirin
  • Takım için Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Kaldırmak için Çözümleri Uygulamak İçin Ağı Kullanın
  • Takım için Engellerin, Engellerin ve Engelleyicilerin Ele Alındığından emin olmak için Sürekli Olarak Yeniden Değerlendirin
Görev 8: Paydaşlarla İşbirliği Yapmak
  • Paydaşlar için Katılım İhtiyaçlarını Değerlendirin
  • Paydaş İhtiyaçları, Beklentileri ve Proje Arasındaki Uyumu Optimize Edin
  • Hedefler
  • Proje Hedeflerini Gerçekleştirmek Için Güven Oluşturun Ve Paydaşları Etkileyin
  • Paydaş Tanımı
  • Paydaşların Analizi Ve Kilit Paydaş Kavramı
  • Paydaş Beklentilerinin Doğru Yönetilmesi
  • Paydaşlar Arası Iletişim
Görev 9: Sanal Ekipleri Etkinleştirmek ve Desteklemek
  • Sanal Ekip Üyesi İhtiyaçlarını İnceleyin
  • Alternatifleri Araştırın
  • Sanal Ekip Üyesi Katılımı için Uygulama Seçenekleri
  • Sanal Ekip Üyesi Katılımının Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirin
Görev 10: Mentörlükle İlgili Paydaşlar
  • Mentorluğa Zaman Ayırın
  • Mentorluk Fırsatlarını Tanıyın ve Harekete Geçin
Görev 11: Duygusal Zeka Uygulaması Yoluyla Takım Performansını Geliştirme
  • Kişilik Göstergelerini Kullanarak Davranışı Değerlendirin
  • Kişilik Göstergelerini Analiz Edin ve Kilit Proje Paydaşlarının Duygusal İhtiyaçlarına Uyun

2. Süreç (%50)

Görev 1: Projeyi, İş Değeri Sağlamak için Gerekli Aciliyetle Yürütme Görevi
  • Artımlı Değer Sunmak için Fırsatları Değerlendirmek
  • Proje Boyunca İş Değerini İncelemek
  • Asgari Uygulanabilir Ürünü Bulmak İçin Gerektiğinde Proje Görevlerini Alt Bölümlere Ayırmak İçin Destek Ekibi
Görev 2: İletişimi Yönetin
  • Tüm Paydaşların İletişim İhtiyaçlarını Analiz Etmek
  • Tüm Paydaşlar için İletişim Yöntemlerini, Kanalları, Sıklığı ve Ayrıntı Seviyesini Belirlemek
  • Proje Bilgilerini Ve Güncellemeleri Etkili Bir Şekilde İletmek
  • İletişimin Anlaşıldığını Ve Geri Bildirim Alındığını Onaylamak
  • İletişim Ve Proje Yöneticisi
  • İletişim Yönetimi Süreci
  • İletişim Tipleri
  • İletişim Stratejileri
  • İletişim Planının Oluşturulması
  • Toplantı Yönetimi
  • Yıkıcı Takım Profilleri
Görev 3: Riskleri Değerlendirmek ve Yönetmek
  • Risk Yönetimi Seçeneklerini Belirlemek
  • Riskleri Devamlı Olarak Değerlendirmekve Önceliklendirmek
Görev 4: Proje Paydaşlarının Katılımının Sağlanması
  • Paydaşları Analiz Etmek
  • Paydaşlar Katagorize Etmek
  • Paydaşlar Kategorisine Katılmak
  • Paydaş Katılımı İçin Bir Strateji Geliştirmek, Yürütmek ve Doğrulamak
Görev 5: Bütçe ve Kaynakları Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Kapsamına ve Geçmiş Projelerden Alınan Derslere Dayalı Tahmini Bütçe İhtiyaçlarını Belirlemek
  • Gelecekteki Bütçe Zorluklarını Öngörmek
  • Bütçe Değişikliklerini İzlemek Ve Gerekli Ayarlamalar Için Yönetim Süreciyle Çalışmak
  • Kaynakları Planlamak Ve Yönetmek
  • Satınalma Yönetimi Süreçleri
  • Satınalma Planlaması
  • Pazar Koşullarının Değerlendirilmesi
  • “Satın Al” Ya Da “Yap” Kararı
  • Kontrat Tipleri
  • Kontrat Tiplerine Göre Risk Seviyeleri
  • Tedarikçi Seçim Kriterleri
  • Satınalma Detayları
  • Proje Kontrolü
  • Proje Gelişiminin Izlenmesi
  • Durum Raporları
  • Bir Performans Yönetim Aracı Olarak “Kazanılmış Değer Analizi” (Evm)
  • Evm’nin Özellikleri
  • Evm İle Proje Zaman Ve Maliyet Kontrolü
  • Evm Formülleri
  • Evm Tekniğinin Projelerde Uygulanması
  • Evm Grafiksel Analizi
  • Evm Tekniğinin Sağladığı Faydalar
Görev 6: Takvimi Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Görevlerini Tahmin Etmek
  • Karşılaştırmaları Ve Geçmiş Verileri Kullanmak
  • Metodolojiye Dayalı Program Hazırlamak
  • Metodolojiye Dayalı Devam Eden İlerlemeyi Ölçmek
  • Metodolojiye Göre Zamanlamayı Gerektiğinde Değiştirmek
  • Diğer Projeler Ve Diğer Operasyonlarla Koordine Olmak
  • Çizelgeleme Araçları
  • Bar Şemaları Ve Ağ Diyagramları
  • Milestone(Kilometretaşı) Kavramı
  • Gantt Şeması Oluşturma Teknikleri
  • Ağ Diyagramı Oluşturma Teknikleri
  • Aktivite İlişkilendirme Metotları
  • Kritik Yol Hesaplama Teknikleri
  • Bolluk Hesaplama Yöntemleri
  • Pert Ve Diğer Tahminleme Teknikleri
Görev 7: Ürünlerin/Teslim Edilenlerin Kalitesini Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Çıktıları için Gerekli Kalite Standardını Belirlemek
  • Kalite Boşluklarına Dayalı İyileştirme Seçenekleri Önermek
  • Proje Teslim Edilebilir Kalitesini Sürekli Araştırmak
  • Kalite Tanımları
  • Kalite Yönetim Planı
  • Kalite Planlama
  • Kalite Güvence
  • Kalite Kontrol
  • Deney Tasarımı (Design Of Experiments)
  • Pareto Analizi
  • Kalite Ve 6 Sigma Felsefesi
  • Dmaic (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) Yöntemi
  • Kalite Kontrol Şemaları Ve 7 Tekrar Kuralı
  • It Projelerinde Test Süreci
  • Test Tipleri
  • Kalite Maliyetleri
  • Proje Kalitesinin İyileştirilmesi
Görev 8: Kapsamı Planlamak ve Yönetmek
  • Gereksinimler Ve Öncelikleri Belirlemek 
  • Kapsamı Bölmek
  • Kapsamı İzlemek Ve Doğrulamak
  • Proje Hedeflerinin Belirlenmesi
  • Proje Gereksinimlerinin Analizi
  • Kapsam Tanımlama Dokümanı
  • Kapsam Genişlemesi Ve Yönetimi
  • Gereksinim Analiz Dokümanının Oluşturulması
  • Proje Planı Oluşturma
  • İş Ayrışım Yapısı (Wbs)
  • Wbs Yapısı Ve Oluşturma Teknikleri
Görev 9: Proje Planlama Faaliyetlerini Entegre Etmek
  • Proje veya Faz Planlarını Birleştirmek
  • Zorunluluklar, Farklılıklar ve Devam Eden İş Değeri için Birleştirme Proje Planlarını Değerlendirmek
  • Toplanan Verileri Analiz Etmek
  • Bilgiye Dayalı Proje Kararları Vermek Için Verileri Toplamak Ve Analiz Etmek
  • Kritik Bilgi Gereksinimlerini Belirlemek
  • Proje Beratı Hazırlama
  • Proje Yönetim Planları
  • Projelerde Değişiklik Kontrolü Ve Yönetimi
  • Projelerin Kapatılması
Görev 10: Proje Değişikliklerini Yönetmek
  • Değişim İhtiyacını Öngörmek ve Benimsemek
  • Değişimi Yönetmek İçin Strateji Belirlemek
  • Değişim Yönetimi Stratejisini Metodolojiye Göre Yürütmek
  • Projenin İlerlemesi için Değişiklik Yapmak
Görev 11: Tedarik Planlanlamak ve Yönetilmek
  • Kaynak Gereksinimlerini ve İhtiyaçlarını Tanımlamak
  • Kaynak Gereksinimlerini Bildirmek
  • Tedarikçileri veya Sözleşmeleri Yönetmek
  • Tedarik Stratejisini Planlamak ve Yönetmek
  • Bir Teslimat Çözümü Geliştirmek
Görev 12: Proje Yapılarını Yönetmek
  • Proje Çıktılarını Yönetmek İçin Gereksinimleri Belirlemek
  • Proje Bilgilerini Güncel Tutmak ve Tüm Paydaşlar Tarafından Erişilebilir Olmak
  • Proje Çıktıları Yönetiminin Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirmek
Görev 13: Uygun Proje Metodolojisinin Belirlenmesi veya Metot ve Uygulamalarını Belirlemek
  • Proje İhtiyaçlarını, Karmaşıklığını ve Büyüklüğünü Değerlendirmek
  • Proje Yürütme Stratejisi Önermek
  • Bir Proje Metodolojisi veya Yaklaşımı Önermek
  • Proje Yaşam Döngüsü Boyunca Yinelemeli, Artımlı Uygulamaları Kullanmak
Görev 14: Proje Yönetim Yapısını Oluşturmak
  • Bir Proje Için Uygun Yönetimi Belirlenmek
  • İlerletme Yollarını Ve Eşiklerini Tanımlamak
  • Proje, Program, Portföy Tanımları
  • Projeler Ve Operasyonlar
  • Proje Yönetimi Tanımı Ve Metodolojiler
  • Projelerde Başarısızlık Nedenleri
  • Proje Başarı Faktörleri
  • Proje Yönetiminin Organizasyonel Faydaları
  • Proje Yöneticisi Rolü Ve Sorumluluk Alanları
  • Projelerde Paydaşlar
  • Proje Kısıt Üçgeni
  • Proje Yönetimi Metodolojisi
  • Proje Yaşam Döngüsü
  • Proje Yönetimi Ve Program Yönetimi
  • Proje Portfolyo Yönetimi (Ppm)
  • Ppm Modelinin Riskleri
Görev 15: Proje Sorunlarını Yönetmek
  • Bir Riskin Sorun Olduğunu Anlamak
  • Proje Başarısına Ulaşmak İçin Uygun Eylemle İlgili Kriz Sorunu
  • Sorunları Çözme Yaklaşımında İlgili Paydaşlarla İşbirliği Yapmak
  • Risk Yönetimi Süreci
  • Risk Yanıt Stratejileri
  • Olasılık Ve Etki Matriksi
  • Risk Kategorileri Ve Türleri
  • Risklerin Tanımlanması
  • Risklerin Analiz Edilmesi
  • Risklerin Önceliklendirilmesi
  • Kalitatif Risk Analizi
  • Kantitatif Risk Analizi
  • Risklerin Kontrol Edilmesi
  • Risk Yönetim Planı
Görev 16: Proje Sürekliliği için Bilgi Transferini Sağlamak
  • Ekip İçinde Proje Sorumluluklarını Belirlemek
  • Çalışma Ortamı için Anahatları Belirlemek
  • Bilgi Transferi Yaklaşımını Onaylamak
Görev 17: Proje veya Faz Kapanış veya Geçişleri Planlamak ve Yönetmek
  • Projeyi veya Fazı Başarıyla Kapatmak İçin Kriterleri Belirlemek
  • Geçişe Hazır Olmayı Doğrulamak
  • Projeyi veya Aşamayı Kapatmak İçin Faaliyetleri Sonlandırmak
Giriş
Görev 1: Projeyi, İş Değeri Sağlamak için Gerekli Aciliyetle Yürütme Görevi
  • Artımlı Değer Sunmak için Fırsatları Değerlendirmek
  • Proje Boyunca İş Değerini İncelemek
  • Asgari Uygulanabilir Ürünü Bulmak İçin Gerektiğinde Proje Görevlerini Alt Bölümlere Ayırmak İçin Destek Ekibi
Görev 2: İletişimi Yönetin
  • Tüm Paydaşların İletişim İhtiyaçlarını Analiz Etmek
  • Tüm Paydaşlar için İletişim Yöntemlerini, Kanalları, Sıklığı ve Ayrıntı Seviyesini Belirlemek
  • Proje Bilgilerini Ve Güncellemeleri Etkili Bir Şekilde İletmek
  • İletişimin Anlaşıldığını Ve Geri Bildirim Alındığını Onaylamak
  • İletişim Ve Proje Yöneticisi
  • İletişim Yönetimi Süreci
  • İletişim Tipleri
  • İletişim Stratejileri
  • İletişim Planının Oluşturulması
  • Toplantı Yönetimi
  • Yıkıcı Takım Profilleri
Görev 3: Riskleri Değerlendirmek ve Yönetmek
  • Risk Yönetimi Seçeneklerini Belirlemek
  • Riskleri Devamlı Olarak Değerlendirmekve Önceliklendirmek
Görev 4: Proje Paydaşlarının Katılımının Sağlanması
  • Paydaşları Analiz Etmek
  • Paydaşlar Katagorize Etmek
  • Paydaşlar Kategorisine Katılmak
  • Paydaş Katılımı İçin Bir Strateji Geliştirmek, Yürütmek ve Doğrulamak
Görev 5: Bütçe ve Kaynakları Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Kapsamına ve Geçmiş Projelerden Alınan Derslere Dayalı Tahmini Bütçe İhtiyaçlarını Belirlemek
  • Gelecekteki Bütçe Zorluklarını Öngörmek
  • Bütçe Değişikliklerini İzlemek Ve Gerekli Ayarlamalar Için Yönetim Süreciyle Çalışmak
  • Kaynakları Planlamak Ve Yönetmek
  • Satınalma Yönetimi Süreçleri
  • Satınalma Planlaması
  • Pazar Koşullarının Değerlendirilmesi
  • “Satın Al” Ya Da “Yap” Kararı
  • Kontrat Tipleri
  • Kontrat Tiplerine Göre Risk Seviyeleri
  • Tedarikçi Seçim Kriterleri
  • Satınalma Detayları
  • Proje Kontrolü
  • Proje Gelişiminin Izlenmesi
  • Durum Raporları
  • Bir Performans Yönetim Aracı Olarak “Kazanılmış Değer Analizi” (Evm)
  • Evm’nin Özellikleri
  • Evm İle Proje Zaman Ve Maliyet Kontrolü
  • Evm Formülleri
  • Evm Tekniğinin Projelerde Uygulanması
  • Evm Grafiksel Analizi
  • Evm Tekniğinin Sağladığı Faydalar
Görev 6: Takvimi Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Görevlerini Tahmin Etmek
  • Karşılaştırmaları Ve Geçmiş Verileri Kullanmak
  • Metodolojiye Dayalı Program Hazırlamak
  • Metodolojiye Dayalı Devam Eden İlerlemeyi Ölçmek
  • Metodolojiye Göre Zamanlamayı Gerektiğinde Değiştirmek
  • Diğer Projeler Ve Diğer Operasyonlarla Koordine Olmak
  • Çizelgeleme Araçları
  • Bar Şemaları Ve Ağ Diyagramları
  • Milestone(Kilometretaşı) Kavramı
  • Gantt Şeması Oluşturma Teknikleri
  • Ağ Diyagramı Oluşturma Teknikleri
  • Aktivite İlişkilendirme Metotları
  • Kritik Yol Hesaplama Teknikleri
  • Bolluk Hesaplama Yöntemleri
  • Pert Ve Diğer Tahminleme Teknikleri
Görev 7: Ürünlerin/Teslim Edilenlerin Kalitesini Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Çıktıları için Gerekli Kalite Standardını Belirlemek
  • Kalite Boşluklarına Dayalı İyileştirme Seçenekleri Önermek
  • Proje Teslim Edilebilir Kalitesini Sürekli Araştırmak
  • Kalite Tanımları
  • Kalite Yönetim Planı
  • Kalite Planlama
  • Kalite Güvence
  • Kalite Kontrol
  • Deney Tasarımı (Design Of Experiments)
  • Pareto Analizi
  • Kalite Ve 6 Sigma Felsefesi
  • Dmaic (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) Yöntemi
  • Kalite Kontrol Şemaları Ve 7 Tekrar Kuralı
  • It Projelerinde Test Süreci
  • Test Tipleri
  • Kalite Maliyetleri
  • Proje Kalitesinin İyileştirilmesi
Görev 8: Kapsamı Planlamak ve Yönetmek
  • Gereksinimler Ve Öncelikleri Belirlemek 
  • Kapsamı Bölmek
  • Kapsamı İzlemek Ve Doğrulamak
  • Proje Hedeflerinin Belirlenmesi
  • Proje Gereksinimlerinin Analizi
  • Kapsam Tanımlama Dokümanı
  • Kapsam Genişlemesi Ve Yönetimi
  • Gereksinim Analiz Dokümanının Oluşturulması
  • Proje Planı Oluşturma
  • İş Ayrışım Yapısı (Wbs)
  • Wbs Yapısı Ve Oluşturma Teknikleri
Görev 9: Proje Planlama Faaliyetlerini Entegre Etmek
  • Proje veya Faz Planlarını Birleştirmek
  • Zorunluluklar, Farklılıklar ve Devam Eden İş Değeri için Birleştirme Proje Planlarını Değerlendirmek
  • Toplanan Verileri Analiz Etmek
  • Bilgiye Dayalı Proje Kararları Vermek Için Verileri Toplamak Ve Analiz Etmek
  • Kritik Bilgi Gereksinimlerini Belirlemek
  • Proje Beratı Hazırlama
  • Proje Yönetim Planları
  • Projelerde Değişiklik Kontrolü Ve Yönetimi
  • Projelerin Kapatılması
Görev 10: Proje Değişikliklerini Yönetmek
  • Değişim İhtiyacını Öngörmek ve Benimsemek
  • Değişimi Yönetmek İçin Strateji Belirlemek
  • Değişim Yönetimi Stratejisini Metodolojiye Göre Yürütmek
  • Projenin İlerlemesi için Değişiklik Yapmak
Görev 11: Tedarik Planlanlamak ve Yönetilmek
  • Kaynak Gereksinimlerini ve İhtiyaçlarını Tanımlamak
  • Kaynak Gereksinimlerini Bildirmek
  • Tedarikçileri veya Sözleşmeleri Yönetmek
  • Tedarik Stratejisini Planlamak ve Yönetmek
  • Bir Teslimat Çözümü Geliştirmek
Görev 12: Proje Yapılarını Yönetmek
  • Proje Çıktılarını Yönetmek İçin Gereksinimleri Belirlemek
  • Proje Bilgilerini Güncel Tutmak ve Tüm Paydaşlar Tarafından Erişilebilir Olmak
  • Proje Çıktıları Yönetiminin Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirmek
Görev 13: Uygun Proje Metodolojisinin Belirlenmesi veya Metot ve Uygulamalarını Belirlemek
  • Proje İhtiyaçlarını, Karmaşıklığını ve Büyüklüğünü Değerlendirmek
  • Proje Yürütme Stratejisi Önermek
  • Bir Proje Metodolojisi veya Yaklaşımı Önermek
  • Proje Yaşam Döngüsü Boyunca Yinelemeli, Artımlı Uygulamaları Kullanmak
Görev 14: Proje Yönetim Yapısını Oluşturmak
  • Bir Proje Için Uygun Yönetimi Belirlenmek
  • İlerletme Yollarını Ve Eşiklerini Tanımlamak
  • Proje, Program, Portföy Tanımları
  • Projeler Ve Operasyonlar
  • Proje Yönetimi Tanımı Ve Metodolojiler
  • Projelerde Başarısızlık Nedenleri
  • Proje Başarı Faktörleri
  • Proje Yönetiminin Organizasyonel Faydaları
  • Proje Yöneticisi Rolü Ve Sorumluluk Alanları
  • Projelerde Paydaşlar
  • Proje Kısıt Üçgeni
  • Proje Yönetimi Metodolojisi
  • Proje Yaşam Döngüsü
  • Proje Yönetimi Ve Program Yönetimi
  • Proje Portfolyo Yönetimi (Ppm)
  • Ppm Modelinin Riskleri
Görev 15: Proje Sorunlarını Yönetmek
  • Bir Riskin Sorun Olduğunu Anlamak
  • Proje Başarısına Ulaşmak İçin Uygun Eylemle İlgili Kriz Sorunu
  • Sorunları Çözme Yaklaşımında İlgili Paydaşlarla İşbirliği Yapmak
  • Risk Yönetimi Süreci
  • Risk Yanıt Stratejileri
  • Olasılık Ve Etki Matriksi
  • Risk Kategorileri Ve Türleri
  • Risklerin Tanımlanması
  • Risklerin Analiz Edilmesi
  • Risklerin Önceliklendirilmesi
  • Kalitatif Risk Analizi
  • Kantitatif Risk Analizi
  • Risklerin Kontrol Edilmesi
  • Risk Yönetim Planı
Görev 16: Proje Sürekliliği için Bilgi Transferini Sağlamak
  • Ekip İçinde Proje Sorumluluklarını Belirlemek
  • Çalışma Ortamı için Anahatları Belirlemek
  • Bilgi Transferi Yaklaşımını Onaylamak
Görev 17: Proje veya Faz Kapanış veya Geçişleri Planlamak ve Yönetmek
  • Projeyi veya Fazı Başarıyla Kapatmak İçin Kriterleri Belirlemek
  • Geçişe Hazır Olmayı Doğrulamak
  • Projeyi veya Aşamayı Kapatmak İçin Faaliyetleri Sonlandırmak

3. İş Ortamı (%8)

Görev 1: Proje Uygunluğunu Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Uygunluk Gereksinimlerini Onaylamak
  • Uygunluk Kategorilerini Sınıflandırmak
  • Uyumluluğa Yönelik Potansiyel Tehditleri Belirlemek
  • Uyumluluğu Destekleyecek Yöntemleri Kullanmak
  • Uyumsuzluğun Sonuçlarını Analiz Etmek
  • Uygunluk İhtiyaçlarına Yönelik Gerekli Yaklaşımı ve Eylemi Belirlemek
  • Hangi Projenin Uygun Olduğunu Ölçmek
Görev 2: Proje Faydalarının ve Değerinin Değerlendirilmesi ve Sunulması
  • Faydaların Nasıl Belirlendiğini Araştırmak
  • Devam Eden Faydanın Gerçekleştirilmesi için Mülkiyet Sözleşmesi Belgesi
  • Faydaları İzlemek için Ölçüm Sisteminin Yerinde Olduğunu Doğrulamak
  • Değer Göstermek için Teslimat Seçeneklerini Değerlendirmek
  • Değer Kazanma İlerlemesinin Paydaşlarını Değerlendirmek
Görev 3: Proje Kapsamı Üzerindeki Dış Etkilerin Değerlendirilmesi ve Yönetilmesi
  • Dış İş Ortamında Anket Değişiklikleri Yapmak
  • Dış İş Ortamındaki Değişikliklere Dayalı Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiyi Değerlendirmek ve Önceliklendirmek
  • Kapsam veya İş Listesi Değişiklikleri için Seçenekler Önermek
  • Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiler için Dış İş Ortamını Sürekli Olarak Gözden Geçirmek
Görev 4: Organizasyonel Değişimi Desteklemek
  • Örgüt Kültürünü Değerlendirmek
  • Organizasyonel Değişimin Projeye Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
  • Proje yönetiminde organizasyon yapıları
  • Fonksiyonel organizasyon yapısı
  • Proje tabanlı organizasyon yapısı
  • Matriks organizasyon yapısı (güçlü, zayıf, dengeli)
  • Doğru organizasyon yapısının seçilmesi
  • Organizasyonlarda proje kültürünün oluşturulması
  • Projenin Organizasyona Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
  • Stratejiler vs. Projeler
  • Projelerin sınıflandırılması
  • Proje seçim kriterleri (Finansal ve finansal olmayan kriterler)
  • Proje seçim yöntemleri (Ağırlık katsayılı matriks, ağırlıksız matriks, ikili karşılaştırma)
Giriş
Görev 1: Proje Uygunluğunu Planlamak ve Yönetmek
  • Proje Uygunluk Gereksinimlerini Onaylamak
  • Uygunluk Kategorilerini Sınıflandırmak
  • Uyumluluğa Yönelik Potansiyel Tehditleri Belirlemek
  • Uyumluluğu Destekleyecek Yöntemleri Kullanmak
  • Uyumsuzluğun Sonuçlarını Analiz Etmek
  • Uygunluk İhtiyaçlarına Yönelik Gerekli Yaklaşımı ve Eylemi Belirlemek
  • Hangi Projenin Uygun Olduğunu Ölçmek
Görev 2: Proje Faydalarının ve Değerinin Değerlendirilmesi ve Sunulması
  • Faydaların Nasıl Belirlendiğini Araştırmak
  • Devam Eden Faydanın Gerçekleştirilmesi için Mülkiyet Sözleşmesi Belgesi
  • Faydaları İzlemek için Ölçüm Sisteminin Yerinde Olduğunu Doğrulamak
  • Değer Göstermek için Teslimat Seçeneklerini Değerlendirmek
  • Değer Kazanma İlerlemesinin Paydaşlarını Değerlendirmek
Görev 3: Proje Kapsamı Üzerindeki Dış Etkilerin Değerlendirilmesi ve Yönetilmesi
  • Dış İş Ortamında Anket Değişiklikleri Yapmak
  • Dış İş Ortamındaki Değişikliklere Dayalı Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiyi Değerlendirmek ve Önceliklendirmek
  • Kapsam veya İş Listesi Değişiklikleri için Seçenekler Önermek
  • Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiler için Dış İş Ortamını Sürekli Olarak Gözden Geçirmek
Görev 4: Organizasyonel Değişimi Desteklemek
  • Örgüt Kültürünü Değerlendirmek
  • Organizasyonel Değişimin Projeye Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
  • Proje yönetiminde organizasyon yapıları
  • Fonksiyonel organizasyon yapısı
  • Proje tabanlı organizasyon yapısı
  • Matriks organizasyon yapısı (güçlü, zayıf, dengeli)
  • Doğru organizasyon yapısının seçilmesi
  • Organizasyonlarda proje kültürünün oluşturulması
  • Projenin Organizasyona Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
  • Stratejiler vs. Projeler
  • Projelerin sınıflandırılması
  • Proje seçim kriterleri (Finansal ve finansal olmayan kriterler)
  • Proje seçim yöntemleri (Ağırlık katsayılı matriks, ağırlıksız matriks, ikili karşılaştırma)

KİMLER KATILMALI

Programa, firmalarda proje yöneticisi veya yönetici adayı olarak çalışan ya da herhangi bir projede görev almakta/alacak olan, proje yönetim teknikleri ve MS Project konusu ile Project Management Institute (PMI) tarafından gerçekleştirilen Project Management Professional (PMP) sınavı hakkında bilgi sahibi olmak, sınava hazırlanmak isteyen en az ön lisans mezunu kişiler katılabilir.

Bu kapsamda katılabilecek kişiler aşağıdaki gibidir:

  • Her sektörden proje paydaşları
    • Proje Yöneticileri
    • Proje Koordinatörleri
    • İş Analistleri
    • Proje Mühendisleri
    • Proje Uzmanları
  • Proje yöneticiliği veya yönetimi mesleğini, uzmanlığını profesyonelce uygulayan veya uygulayacak olanlar
  • Yeni bir uzmanlık edinmek isteyenler
  • Projelerde yer alan veya alabilecek tüm çalışanlar
  • Hale hazırda proje yönetenler
  • Proje ekiplerinde yer alıyorsanız
  • Ulusal ve uluslararası arenada proje iş imkanı ve ortaklıklarınızı güçlendirmek istiyorsanız
  • PMP® sertifikalı proje yöneticileri arasında yer almak istiyorsanız, bu program tam size göre.

SERTİFİKA

Sertifika alma şartlarını yerine getirmeniz durumunda eğitim sonunda Yıldız Teknik Üniversitesi onaylı sertifika almaya hak kazanacaksınız.

 

Sertifika Şartları:

  • Programa en az %70 oranında devam etmek.
  • Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak.
  • Sınav ve proje notundan en az 50 almak. (Katılımcılar eğitim sonunda proje teslim ederler ve sınava girerler.) 

PMP SINAVI

Proje Yöneticileri her sektörde olmalıdır ve bir yöneticinin başarısını belirleyen temel yetkinlikler sektörler arasında farklılık göstermez, bu nedenle Project Management Professional (PMP)® sertifikası, ilerici "Proje Yöneticileri" için faydalı olan, yaygın olarak tanınan ve bilinen bir sertifikadır. 

 

PMP® Sınavı Ön Koşulları
Sınava başvurmak için The Project Management Institute (PMI)® aşağıdakilerden birine sahip olmanızı gerektirir:

  • Dört yıllık bir derece (Lisans veya dengi), 4.500 saat proje yönetmek veya liderlik etmek ve 35 saat proje yönetimi eğitimi
  • Lise diploması veya dengi, 7.500 saat proje yönetmek veya liderlik etmek ve 35 saat proje yönetimi eğitimi

Lütfen bu programın size 35 saatlik proje yönetimi eğitimi sağladığını ve bu nedenle iki ön koşul seçeneği için son kriteri karşıladığını unutmayın.

 

PMP® Sınav İçeriği 

Araştırmalar, işverenlerin önümüzdeki 6 yıl içinde her yıl yaklaşık 2,2 milyon yeni proje yöneticisine ihtiyaç duyacağını gösteriyor. Bu durum, yetenekli proje yöneticilerinin yüksek talep gördüğü ve görmeye devam edeceği anlamına geliyor. PMP sertifikası, proje uzmanları tarafından proje uzman adayları için tasarlanmıştır ve bu sertifikaya sahip adaylarında en iyiler arasında olduğunu doğrulamaktadır.

İnsan: Günümüzün değişen ortamında bir proje ekibine etkin bir şekilde liderlik etmek için ihtiyaç duyduğunuz sosyal beceriler.
Süreç: Projelerin başarılı bir şekilde yönetilmesinin teknik yönlerinin güçlendirilmesi.
İş Ortamı: Projeler ve organizasyon stratejisi arasındaki bağlantıyı vurgulama.

 

Sınav, Proje Yönetiminde 3 temel alanı kapsar. Yüzdeler, her bir alanda soruların yüzde kaçının kapsandığını detaylandırır:

İNSAN
SÜREÇ
İŞ ORTAMI
42%
50%
8%

 


PMP sertifikası, işverenlerin aradığı proje liderliği becerilerine sahip olduğunuzu doğrular. Yeni PMP, üç temel yaklaşımı içerir:

  • Tahmini (şelale)
  • Çevik
  • Hibrit


Sınav bir bölüm için tüm görevleri içerecek ve program içeriğinde belirtildiği gibi bölüm düzeyindeki kapsama yüzdesine bağlı kalacaktır.

 

PMP® Sınavı Başvuru ve Ödeme

  • PMP Sertifikası alma ücretleri bölgesel ve üyelik fiyatlandırma kurallarına tabidir.
  • PMP'yi almak için üyelik gerekli değildir.
  • Sınavınızı planlamadan önce, başvurular onaylandıktan sonra ilk sınav ücretlerinin ödenmesi gerekir.
  • Sınava yeniden girmeniz gerekiyorsa ve uygunluk süreniz hala geçerliyse, bölgesel ve üyelik fiyatlandırma kurallarına tabi olarak önemli bir indirim Ek olarak, bir sınav tarihi onaylandıktan ve programlandıktan sonra iptal veya gelmeme ücretlerine tabi olabilirsiniz.
  • Puanlar alındıktan sonra, orijinal testinizin bilgisayar üzerinden değil de kağıt doküman olarak teslim edildiyse, bir kitapçık talep edebilirsiniz. Kitapçık ücreti 45 USD'dir.
  • Son olarak, PMP Sertifikasyonunuzu yenilemek için bölgesel ve üyelik fiyatlandırma kurallarına göre bir ödeme yapılması gerekecektir.
  • Şu anda USD, Euro, BRL ve INR para birimlerini destekliyor. Ödeme şekli kredi kartı ve banka havalesi şeklinde olabiliyor.
  • Sınav puanları yalnızca adli veri kanıtları nedeniyle geçersiz kılınan adaylar için yeniden sınav ücretlerinden feragat edildiğini lütfen unutmayın.

 

Sınava Hazırlık Programı:

  • PMP sınavı 180 sorudan oluşmaktadır.
  • 180 sorudan 5'i ön test soruları olarak kabul edilir.
  • Ön test soruları puanı etkilemez ve sınavlarda gelecekteki sınav sorularının geçerliliğini test etmek için kullanılır.
  • Sorular, çoktan seçmeli, çoklu yanıtlar, eşleştirme, etkin nokta ve sınırlı boşluk doldurmanın bir kombinasyonu olacaktır.
  • Tüm sorular sınav boyunca rastgele yerleştirilir.
  • Sınav dili İngilizce'dir, ancak ek dil yardımına ihtiyacınız varsa, ek ücret ödemeden 14 farklı dil seçeneği sağlanmaktadır.
  • Bir hesap makinesi sağlanır (kendinizi getiremezsiniz) 

  

Sınav Nasıl Yapılır?

Kanıtlanmış sınav teslim teknolojisi kullanılarak güvenli bir platformda yönetilen çevrimiçi sınav, bir sınıf ortamında uuygulanan şekliyle tamamen aynıdır: aynı kalite, aynı sorular ve canlı gözetmen bulunmaktadır. Programınıza uygun 7/24 test seçenekleri ile sınava gece veya gündüz girebilirsiniz. Randevular sınırlı ve hızlı dolduğunda çevrimiçi veya yazılı sınavınızı planlamak için:

  • Web kamerası olan bir bilgisayar
  • Hızlı ve güvenilir bir internet bağlantısı
  • Kesintisiz birkaç saat geçirebileceğiniz sessiz bir alan yeterli olacaktır.

 

Sınav Sistemi:

  • PMP bilgisayar tabanlı testler için iki adet 10 dakikalık ara vardır.
  • Kağıt bazlı sınavlar için böyle bir ara mevcut değildir.
  • Aranın ilki, 1-60 arası soruları tamamladıktan ve tüm cevaplarınızı gözden geçirdikten sonra görünecektir.
  • İkinci ara, 120. soruyu tamamladıktan ve tüm cevaplarınızı gözden geçirdiğinizi onayladıktan sonra görünecektir.
  • Lütfen cevaplarınızı gözden geçirip ara vermeye başladığınızda, sınavın önceki bölümündeki sorulara geri dönemeyeceğinizi unutmayın.
  • Her aradan sonra tekrar oturum açtığınızda, kalan bölümü/bölümleri tamamlamak için kalan süreye sahip olacaksınız.
  • Toplamda 180 soruyu yanıtlamak için 230 dakikanız olacak.
  • Sınavdan önce bir öğretici ve ardından her ikisi de isteğe bağlı olan ve tamamlanması 5-15 dakika süren bir anket gelir.
  • Eğitimi ve anketi tamamlamak için kullanılan süre 230 dakikalık sınav süresine dahil değildir. 

 

Sınavı Yeniden Alma:

  • İlk sınav girişiminizi geçemezseniz, çalışmanıza devam etmeniz ve sınava tekrar girmeniz önerilir.
  • Sınava bir yıllık uygunluk süreniz içinde en fazla üç kez girebilirsiniz.
  • Üç denemeden sonra, sertifika için yeniden başvurmadan önce son sınav tarihinden itibaren bir yıl beklemeniz gerekir.
  • Bu politika, sınav güvenliğini sağlamak ve sınav sorularını adaylara çok fazla maruz bırakmamak için tasarlanmıştır.
  • Yıl boyunca herhangi bir başka PMI sertifikasına başvurabilirsiniz.